Monday, July 6, 2009

6 RAHSIA SI DIA TIDAK PERLU TAHU

Memang benar, dalam bercinta tiada rahsia antara anda dan pasangan. Namun, ada sesetengah perkara perlu dirahsiakan demi kebaikan.. Apakah dia?

1. DIA TIDAK DISUKAI KELUARGAMU
Andai benar keluarga anda tidak menyukai pilihan hati anda, jangan terus memberitahu si dia. Dua pilihan yang anda boleh lakukan, terus berusaha untuk memujuk keluarga anda untuk menerima si dia atau perlahan-lahan berundur daripada si dia dan memilih haluan sendiri.

2. RAHSIA KELEMAHANMU
Setiap orang mempunyai kelemahan masing-masing. Jika anda seorang lelaki dan takutkan serangga mahupun haiwan kecil seperti cicak atau lipas, sebolehnya simpanlah rahsia. Biarlah pasangan anda mengetahui rahsia tersebut secara semulajadi sepanjang perhubungan anda berjalan nanti.

3. BANDINGKAN SI DIA DENGAN KEKASIH TERDAHULU
Sesiapapun tidak suka dibandingkan, apatah lagi dibandingkan dengan kekasih lama. Jika anda berbuat demikian, nyata anda ingin menyingkatkan perhubungan dengan si dia.

4. HOBI YANG PELIK
Keunikan seseorang mungkin terletak pada hobinya yang pelik. Jika anda salah seorang daripada mereka, jangan sesekali terus memberitahu pasangan anda hobi yang belum tentu dapat diterimanya.. Perlahan-lahan menunjukkan minat anda supaya si dia tidak terkejut..

5. PERKARA YANG MEMALUKAN SEBELUM INI
Jangan terlalu baik dengan mencaritakan segala perkara yang pernah memalukan terjadi kepada diri anda kepada pasangan. Silap haribulan, buruk padahnya seandainya apa yang berlaku bukanlah kelakar sebaliknya menyakitkan hati pasangan. Berhati- hati..

0 comments:

Post a Comment