Monday, January 4, 2010

6 ALASAN LELAKI BOHONGI PASANGAN

12 JANUARI 2010


1. MAHU MENJAGA HATI

Inilah antara sebab paling utama mengapa ada yang sanggup menipu pasangan. Samada jujur mahupun alasan klise, hanya anda yang tahu. Anda tidak ingin hatinya terluka. Adakalanya, kejujuran sangat menyakitkan hati dan ada yang bertindak untuk merahsiakan demi kebaikan perhubungan. Hati-hati jangan sampai rahsia terbuka satu hari nanti..

2. ELAK KESILAPAN KALI KEDUA
Menipu sebenarnya mampu menghancurkan sesebuah perhubungan, malah ia mungkin menjadi bahan sindiran mahupun pergaduan setiap kali anda melakukan kesilapan. Kesilapan kali pertama mungkin masih boleh dimaafka, tetapi melakukannya kali kedua anda harus berwaspada.

3. MEMANG SATU KESILAPAN
Riada manusia yang sempurna, dan tentunya semua orang melakukan kesilapan. Apa salahnya mengaku setiap kesilapan yang anda lakukan. Sekurang-kurangnya anda tidak menipu. Terpulanglah samada pasangan anda boleh menerimanya atau tidak.

4. TAKUT RISIKO
Bila anda berterus terang, mungkin kesannya sesuatu yang tidak dapat anda terima. Setiap permohonan maaf pasti ada risikonya. Oleh itu, ada yang mengambil penderian terus menipu pasangan. Namun ketahuilah, jika anda berkongsi segalanya dengan pasangan, anda akan lebih lega.

5. BUANG RASA BERSALAH
Berterus-terang sebenarnya dapat menghilangkan rasa bersalah. Bercakaplah benar sekalipun pahit. Namun ada yang membuang rasa bersalah itu dengan terus menipu pasangan.

6. TERBONGKAR JUA
Selama manapun anda menyembunyikan rahsia, pasti akan terbongkar jua.Sebaiknya carilah masa sesuai untuk anda memberitahu pasangan apa yang anda telah lakukan.

Apapun, jangan sesekali wujudkan satu penipuan kerana ia akan terus berulang dan menjadi duri dalam perhubungan.

0 comments:

Post a Comment