Thursday, October 22, 2009

PERKARA YANG PASANGAN ANDA SEPATUTNYA TIDAK LAKUKAN. SIRI 1

15 DISEMBER 2009

Menarik dalam Rahsia hari ini, daripada buku tulisa Lily Haslina Nasir terbitan Alaf 21 bertajuk marah-Marah Sayang.. Membongkar rahsia lelaki ketika bercinta iaitu - perkara yang sepatutnya anda tidak lakukan kepada pasangan anda, khususnya lelaki.. Untuk siri pertama harini, 10 perkara yang perlu lelaki dengar betul-betul:

1. Anda telah lama berkawan dengan sidia. Tambah membahagiakan, bila si dia mengatakan bahawa perhubungan anda direstui keluarga. Tiba-tiba si dia dengan jujur mengatakan bahawa kedua ibu-bapanya menyukai anda kerana anda memiliki kelulusan tinggi dan berkerjaya. Yang membuat anda terpempan bila si dia mengatakan bahawa .. "mak saya kata saya sangat bertuah kerana jika berkahwin dengan awak, saya tak perlu susah payah menanggung awak kerana sudah mempunyai pendapatan sendiri.. jimat belanja"

2. Dia mengajak anda menghadiri kenduri kahwin ke rumah sepupu perempuannya. Alih-alih ada pulak yang mengusik pasangan anda sebagai menantu tak jadi. Rupa-rupanya si dia tu buah hati lamanya.. Padanlah tersipu-sipu sepanjang masa..

3. Dia selalu mengatakan bahawa anda sepatutnya berasa bangga kerana memiliki dirinya sebagai kekasih. Tambah menyakitkan dengan selamba dia mengatakan bahawa dia jejaka pujaan dan secara tak sengaja jatuh hati pada anda yang tidak secantik mana berbanding peminat-peminatnya ketika dikampus.

4. Dia tak habis-habis mengatakan mempunyai ramai peminat rahsia. Tambah menyakitkan hati bila dia menyatakan bahawa dia tak sempat mengenali kesemuanya kerana anda dah potong jalan. Ada ke patut..

5. Setiap kali anda membayangkan kehidupan berkeluarga bersamanya, dia akan ketawa terbahak-bahak dan mengatakan bahawa anda kuat berangan.

6. Anda baru saja membeli kosmetik berjenama dan bergaya sakan ketika keluar bersama, sampai hati dia mengatakan anda mekap seperti opera cina dan burung jampuk.

7. Anda baru saja melaram dengan kanta lekap terbaru ketika berjalan bersamanya. Dengan selamba dia mengatakan anda umpama hantu yang menakutkan kalau terserempak pada waktu malam.

8. Si dia sangat pemalas dan pengotor kerana tidak suka mandi dan gosok gigi.. ish ish ish..

9. Si dia cukup benci jika anda berleter dan mengumpamakan anda sebagai ekzos kereta yang bocor.

10. Setiap kalau bertugas di luar kawasan si dia berjanji untuk menghubungi anda, namun tidak pernah sekali menunaikan janji dengan alasan.. jimat kredit!!

Kalau anda ingin tahu selebihnya, nantikan minggu depan..

0 comments:

Post a Comment